اتصالات در سیم بکسل‌ها و زنجیرها

اتصالاتی که در سیم بکسل‌ ها و زنجیرها به کار می‌‌ روند تنوع بسیار بالایی دارد که هر کدام از آنها در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این اتصالات همگی طبق استاندارد‌های مشخصی تولید می‌‌ شوند و ضریب اطمینان خاص خود را دارند. تمامی اتصالات را می‌ توان در دسته‌های جداگانه مورد بررسی قرار داد  تا در این زمینه آشنایی لازم پیدا کرد. در ادامه ما هر کدام از این دسته بندی‌ ها را خدمت شما معرفی کرده و توضیحات مختصری در خصوص آنها می‌دهیم.

قلاب ها

این محصولات در مدل‌ ها و اندازه‌ های مختلفی تولید می‌‌ شوند که با توجه به نیاز خود باید یکی از آنها را انتخاب کنید. بیشترین کاربرد قلاب ها برای لیفتینگ ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین، اتصال جرثقیل‌ها به سقف یا به بار و… می‌‌ باشد. انواع مختلف این محصولات عبارتند از: “قلاب دینام نری، قلاب دانه گیر شاخدار، قلاب‌ های سری S، قلاب چرخان، قلاب کارابین، قلاب مخصوص اتصال به زنجیر، قلاب دینام مادینگی، قلاب هرزگرد”.

شگل

این محصولات حلقه‌ های قابل اتصال هستند که برای وصل کردن قطعات مختلف و تجهیزات برای باربرداری مورد استفاده قرار می‌‌ گیرد. شگل ها معمولاً دارای دو نوع نعل اسبی و U شکل هستند که در شرایط مختلف می‌‌ توانید از آن استفاده کنید. انواع اتصالات مربوط به این بخش عبارتند از: “شگل فولادی نعلی تناژ بالا، شگل U شکل فولادی تناژ بالا، شگل نعلی ساده و شگل ساده”

مهارکش‌ ها

این تجهیزات برای تنظیم میزان کشش زنجیر، سیم بکسل و یا سایر تجهیزات کشنده کاربرد دارند.مهارکش معمولاً از جنس استنلس استیل و فولاد می‌‌باشد که به دو صورت لوله و تخت تولید می‌‌گردد. کاربرد اصلی این تجهیزات بیشتر زمانی احساس می‌ شود که قصد داریم از بروز ارتعاشات مختلف جلوگیری کنیم. انواع مختلف این محصولات عبارتند از: “مهارکش دو سر حلقه، مهارکش دو سر قلاب و مهارکش‌ های لوله‌ ای که قابلیت نصب حلقه سوکت و یا قلاب را دارند.”

رابط‌ های زنجیری

از این ابزار برای اتصال دو زنجیر به یکدیگر و یا اتصال زنجیر‌ها به حلقه فولادی استفاده می‌‌ شود. این ابزار‌های فولادی در سایزهای مختلفی وارد بازار می‌‌ شوند که بسته به نیاز خود می‌‌ توانید یکی از آنها را تهیه کنید.

بست سیم بکسل

از بست سیم بکسل برای اتصال سیم بکسل و سایر قسمت‌ های یک سیستم استفاده می‌ شود. انواع مختلف این بست‌ها با توجه به شرایط کاری و نوع سیم بکسلی که در اختیار دارید، تولید و به بازار عرضه میشوند. نمونه‌ های مختلف این اتصالات عبارتند از: ” بست بکسل فولادی گالوانیزه، بست بکسل چدنی و بست استیل”

حلقه

در انجام عملیات لیفتینگ یا بلند کردن، حلقه‌ ها نقش بسیار مهمی دارند. این محصولات دارای انواع مختلفی هستند که بسته به نوع سیم بکسل، میزان بار، جهت بار و… انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند. در زمان بلند کردن بار از حلقه برای تهیه اسلینگ‌ ها استفاده می‌‌ کنیم. انواع مختلف این اتصالات عبارتند از: “حلقه فولادی، حلقه گالوانیزه، حلقه گرد، گلابی شکل و بیضوی”

گوشواره فولادی

این اتصالات دارای مقاومت کششی و سایشی بالایی هستند. استفاده از این اتصالات اجازه می دهد که تا حد بسیار زیادی از سایش و خم شدن سیم بکسل جلوگیری شود. البته در زمان خرید این محصولات باید در نظر داشته باشید که جنس آنها با شرایط محیطی شما سازگار باشد، چرا که گوشواره همیشه در معرض فرسایش، زنگ زدگی و… می‌‌ باشد.

سوکت‌ های سیم بکسل

سوکت‌ های سیم بکسل در سایز‌های متفاوتی تولید می شوند و معمولا جنس آنها از فولاد سخت کاری شده است. تنوع این محصولات بالاست و سایز آنها بر حسب سایز سیم بکسل مورد نظر شما باید انتخاب شود. این محصولات به طور کلی در دو نوع سرباز و سربسته تولید می‌‌ شود.