انواع سیم بکسل‌ها

سیم بکسل‌ ها که بسیاری آنها را با نام طناب فولادی نیز می‌‌ شناسند دارای دو قسمت اصلی لایه سیم و مغزی هستند. ساختار این محصولات بسیار ساده است و با پیچیدن رشته سیم‌ ها به دور مغزی که در مرکز سیم بکسل واقع شده است، تولید می‌‌ شوند. اولین مورد مشخص کننده انواع سیم بکسل ها جنس مواد اولیه استفاده شده برای تولید آنها است. دو فاکتور مهم در تقسیم بندی انواع سیم بکسل شامل موارد زیر است:

جنس هسته مرکزی یا مغزی

این بخش از سیم بکسل‌ها معمولاً بسته به شرایط دارای انواع مختلفی است و پراستفاده‌‍ ترین آنها نمونه‌ های فولادی و مغزی‌های کنفی هستند. این بخش تاثیر زیادی بر روی مقاومت کشسانی و قدرت نهایی سیم بکسل شما خواهد داشت. اگر نیاز به قدرت بالایی دارید بهتر است سراغ نمونه‌های فولادی بروید.

سیم‌ های پیچیده شده اطراف مغزی

این سیم‌ های فولادی که طبق اصول مشخصی به دور مغزی پیچیده شده‌اند، باعث افزایش مقاومت کشسانی و همچنین مقاومت در برابر پارگی این محصولات می‌‌ شوند. انواع مختلف سیم‌ های پیچیده شده اطراف مغزی معمولاً بر اساس جنس، نوع بافت و جهش تاب مشخص می‌‌ شوند که قبل از خرید باید حتماً به آنها توجه کنید.

یکی از موارد تعیین کننده تفاوت‌ های بین انواع سیم بکسل، جنس سیم‌های مورد استفاده در این محصولات است. علاوه بر جنس، قطر این محصولات نیز در شرایط مختلف فرق می‌ کند که باعث ایجاد تفاوت در کیفیت نهایی و عملکرد سیم بکسل می شود. انواع مختلف سیم مورد استفاده در این محصولات عبارتند از:

سیم یا مفتول فولادی گالوانیزه

این سیم‌های روکش دار برای محیط‌هایی مناسب هستند که امکان زنگ زدگی وجود دارد. به همین دلیل در مکان‌هایی مانند شیلات، مرغداری و کشتیرانی از این سیم‌ها استفاده می‌‌کنند.

سیم فولادی استیل

این نوع در برابر دمای بالا و زنگ‌زدگی مقاومت بالایی دارد.

سیم فولادی بدون روکش

این محصولات برای جاهایی استفاده می‌شوند که میزان زنگ زدگی پایین است و رطوبتی در کار نیست.

یکی دیگر از فاکتورهای مشخص کننده انواع سیم بکسل بافت استفاده شده برای این محصولات است. نوع بافت بر روی ویژگی‌ های نهایی سیم بکسل شما تاثیر بسیار زیادی دارد. انواع بافت مورد استفاده برای سیم بکسل‌ها عبارتند از:

بافت استاندارد

در این نمونه بافت همه مفتول‌های مورد استفاده شده قطر مساوی دارند. این نوع سیم بکسل دارای کارایی و انعطاف پذیری بالایی است.

بافت سیل

قطر سیم‌های استفاده شده در بخش خارجی بافت، بیشتر از قطر مفتولهای داخلی آن است و همین باعث می‌‌شود مقاومت سایشی سیم بکسل‌هایی که در آنها از این بافت استفاده شده، افزایش یابد. این نمونه سیم بکسل کاربرد بسیار زیادی دارد.

بافت فیلر

سیم‌های بکار رفته در این نوع سیم بکسل در تمام ردیف‌های بافته شده، قطر هم اندازه دارند. اما فضای خالی بین آنها با مفتول‌های بسیار نازکی پر شده است که به آن فیلر می‌‌گویند. این محصولات دارای انعطاف مناسب و مقاومت بالا در برابر سایش هستند.

بافت وارینگتون

این نوع بافت در سطح بیرونی دارای مفتول‌هایی با قطر ضخیم و نازک است که یک در میان در کنار هم قرار گرفته‌اند. انعطاف پذیری بالا از ویژگی‌های اصلی این محصولات می‌باشد.

انواع سیم بکسل را از نظر تاب نیز می‌توان مورد بررسی قرار داد، در این رده بندی معمولاً سیم بکسل‌ ها را از نظر جهت تابیدن رشته‌ ها به دور مغزی دسته بندی می‌‌ کنند. انواع سیم بکسل‌ ها از این منظر عبارتند از: «سیم بکسل ترکیبی، سیم بکسل دوطرفه یا صلیبی و سیم بکسل یک طرفه» برای آشنایی با این محصولات و مشاهده دقیق‌ تر انواع سیم بکسل می‌‌ توانید به سایت نانو تجارت مراجعه کرده و از محصولات ما دیدن کنید.